Frequently asked questions
Poniżej znajdziesz najczęściej zadawane pytania przez klientów Kancelarii Signi. Zapoznaj się z nimi.
FAQ:
- Czym jest cesja wierzytelności?
Cesja to przeniesienie wierzytelności (długu) przez dotychczasowego Wierzyciela na nabywcę. Dzieje się to na podstawie art. 509 KC i wiąże się z nabyciem przez nowego Wierzyciela uprawnień takich jak dochodzenie spłaty czy naliczanie odsetek. Nie generuje ona dodatkowych kosztów i nie wprowadza żadnych zmian do zawartej pierwotnie umowy, z wyjątkiem nowych danych do dokonywania płatności. W momencie nastąpienia cesji, otrzymują Państwo list informujący o zaistniałym fakcie.
- Dlaczego kontaktuje się ze mną Kancelaria Signi skoro wierzycielem jest inny podmiot?
Kancelaria Signi jest pełnomocnikiem aktualnego wierzyciela. Zajmuje się ona kompleksową obsługą Twojej sprawy na każdym etapie postępowania.
- Jak mogę skontaktować się z Kancelarią Signi?
Kancelaria Signi oferuje kilka możliwości kontaktu, szczegóły znajdziesz tutaj.
- Jak wygląda rozmowa z Konsultantem? Jak się do niej przygotować?
Kontaktując się z nami przygotuj numer sprawy lub PESEL – umożliwi nam to szybkie odnalezienie Twojego zobowiązania. Następnie przeprowadzimy weryfikację Twojej tożsamości poprzez potwierdzenie daty urodzenia lub innej danej.
Jeżeli będziesz chciał/a skorzystać ze spłaty ratalnej możemy zapytać Cię o Twoją sytuację finansową i inne zobowiązania.
- Czym jest ugoda?
Ugoda jest porozumieniem regulującym warunki spłaty zawartym pomiędzy osobą zadłużoną a wierzycielem.
Jeżeli jesteś zainteresowana/y ustaleniem harmonogramu płatności skontaktuj się z nami. Wspólnie możemy ustalić wysokość rat dostosowaną do Twojej obecnej sytuacji finansowej oraz wybrać dogodny dla Ciebie termin ich płatności. Wywiązanie się z warunków ugody chroni Twoją sprawę przed przekazaniem jej na etap sądowo-egzekucyjny.
- Czym jest Panel Klienta?
Jest to platforma umożliwiająca wgląd do Twojej sprawy. Założenie konta pozwoli Ci na:
– zapoznanie się ze szczegółami sprawy,
– sprawdzenie aktualnego salda zadłużenia,
– dokonanie płatności on-line,
– aktualizację danych teleadresowych,
– przesyłanie wiadomości za pomocą formularza.
Zarejestruj się tutaj.
- Czym jest BIG InfoMonitor i co się stanie, jeśli do niego zostanę wpisany?
BIG InfoMonitor jest ogólnopolskim rejestrem dłużników. Zostają do niego wpisane osoby, które nie dokonują płatności swoich zobowiązań.
Jeżeli Twoja zaległość wynosi minimum 200 zł i upłynęło 30 dni od terminu płatności, wierzyciel, po wcześniejszym zawiadomieniu listem poleconym, ma możliwość dokonania wpisu. Przekazanie informacji do Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor może uniemożliwić lub utrudnić: uzyskanie kredytów i pożyczek, produktów i usług bankowych takich jak karty kredytowe czy limit debetowy na koncie, dokonywanie zakupów na raty, zawieranie umów cywilnoprawnych takich jak umowy najmu, podpisanie umowy na telefon komórkowy, dostawy gazu, prądu i wiele innych usług.
- Chcę skontaktować się w sprawie zmarłego członka rodziny. Co mam zrobić?
Prześlij do nas kserokopię/skan aktu zgonu zobowiązanego:
– na adres mailowy: kontakt@kancelaria-signi.pl,
– lub pocztą tradycyjną.
Jeżeli posiadasz dokumentacje potwierdzającą dziedziczenie lub odrzucenie spadku dołącz ją do e-maila/przesyłki. Jeśli nie posiadasz takiego dokumentu skorzystaj ze wzoru oświadczenia znajdziesz je tutaj.
Po otrzymaniu w/w dokumentów będziemy mogli podjąć rozmowę dotyczącą sprawy.
- Otrzymałem pismo z Kancelarii Signi zaadresowane do innej osoby. Co powinienem zrobić?
W takiej sytuacji należy skontaktować się z Kancelarią Signi:
– telefonicznie: (71) 756 77 60,
– mailowo: kontakt@kancelaria-signi.pl,
oraz wrzucić pismo do skrzynki ze zwrotami/oddać je na poczcie z odpowiednią adnotacją na kopercie.
Pamiętaj – jeśli korespondencja nie jest skierowana do Ciebie, nie należy się z nią zapoznawać.
- Otrzymuję SMS-y oraz telefony z Kancelarii Signi, mimo że nie mam u Państwa zadłużenia. Co powinienem zrobić?
Skontaktuj się z nami, zweryfikujemy do jakiej sprawy mamy przypisany Twój numer. Jeżeli jest to pomyłka numer zostanie usunięty z naszej bazy.
- Jak zarejestrować się w Panelu Klienta?
Instrukcja rejestracji konta w Panelu Klienta znajduje się tutaj.
- Reklamacje
Zastrzeżenia dotyczące działalności prowadzonej przez Kancelarię Signi S.A. można zgłosić w następujący sposób:
- pisemnie na adres: Kancelaria Signi S.A. ul. Antoniego Słonimskiego 1-1A 50-304 Wrocław;
- mailowo na adres: kontakt@kancelaria-signi.pl;
- telefonicznie podczas rozmowy z naszym Konsultantem pod nr tel.: 71 756 77 60.
Celem umożliwienia identyfikacji sprawy prosimy o wskazanie pełnych danych osobowych i teleadresowych osoby zadłużonej, informacji jakiej sprawy dotyczy zgłoszenie oraz w przypadku skierowania reklamacji przez pełnomocnika, prosimy o dołączenie pełnomocnictwa, z którego jednoznacznie będzie wynikać upoważnienie do reprezentowania osoby zadłużonej.
Reklamacje będą rozpatrywane bez zbędnej zwłoki a w przypadkach, gdzie wymagana jest odpowiedź pisemna, zostanie ona udzielona nie później niż w terminie 30 dni od otrzymania zgłoszenia. W szczególnie skomplikowanych przypadkach, w których udzielenie odpowiedzi nie jest możliwe w terminie 30 dni, termin odpowiedzi może zostać wydłużony do 60 dni. Osoba zgłaszająca zastrzeżenie zostanie poinformowana o wydłużeniu terminu na udzielenie odpowiedzi.